Gluténmentes fogyókúra


Gluténérzékenység és pajzsmirigy alulműködés (Hasimoto)

Írta: Váczy Anikó A glutén egy fehérje-komplex, amely megtalálható a búzában, a rozsban, a zabban és az árpában. A lisztérzékenység egy emésztőszervi megbetegedés, a glutén fogyasztásával sérül a vékonybél nyálkahártyája, és ez súlyos felszívódási zavarokat okoz.

  • Gluténmentes Blog Gluténmentes diéta A gluténmentes diétáról napjainkban sokat lehet hallani.
  • Fogyás enni élni
  • Fogyni ri
  • Feladva a fogyás megszállottságát
  • Lisztérzékenyek táplálkozása: a gluténmentes diéta
  • Gluténmentes diéta- garantált fogyás, látványos eredmények!
  • Karcsúsító ruházati tippek

Általában már gyerekkorban kialakul, és a szigorú diétát egész életen át kell tartani a gyógyszeres kezelés mellett. Gwyneth Paltrow és Miley Cyrus […] A glutén egy fehérje-komplex, amely megtalálható a búzában, a rozsban, a zabban és az árpában.

Gwyneth Paltrow és Miley Cyrus divatba hozta a gluténmentes diétát — a világ minden táján több ezren követik őket.

A glutén-intolerancia információs portálja.

Fogyókúrás célból száműzik a glutént az étrendjükből, és nem azért mert táplálékintoleranciájuk van. Fogyaszt-e a gluténmentes diéta?

Nincs bizonyíték arra, hogy a glutént tartalmazó ételek kiiktatása fogyást eredményez. Ha nem eszel pizzát, hamburgert, kekszet és sütiket, az értelemszerűen jót tesz a súlyodnak, de ha túl sok gluténmentes fogyókúra gluténmentes élelmiszert veszel magadhoz, az kifejezetten hízáshoz vezet. Ezek az ételek ugyanis több zsírt, kalóriát és cukrot tartalmaznak, mint a gluténes társaik.

gluténmentes fogyókúra

Emellett rostban is szegények, így elősegítik a hízást, mivel a rostok biztosítják a jóllakottság érzését és gyorsítják az anyagcserét. Egészséges-e a gluténmentes étrend?

gluténmentes fogyókúra

Ha gluténérzékeny vagy, akkor teljesen ki kell hagyni a glutént az étkezésedből. A megvonás a nem lisztérzékeny embernek azonban nem javasolt, mert a szervezet így nem jut elegendő tápanyaghoz.

gluténmentes fogyókúra

Leginkább súlyos vas, cink és B-vitamin hiány léphet fel. Ezek a vitaminok és ásványi anyagok pedig létfontosságúak a szervezet egészséges működéséhez. Érdemes inkább zöldségben, gyümölcsben és teljes kiőrlésű, rostdús glutént tartalmazó pékáruban gazdag étrendet összeállítani, amely kevés cukrot és telített zsírsavat tartalmaz, hogy vékonyabbak és egészségesebbek gluténmentes fogyókúra.

gluténmentes fogyókúra

Ha gluténérzékeny vagyok, milyen diétás ételeket ehetek? A speciális gluténmentes élelmiszerek megjelenése és a termékek bővülése nagy könnyebbséget jelent azoknak, akiknek emésztési nehézséget okoz a glutén.

gluténmentes fogyókúra

Azonban, ha fogyókúrázunk, a boltban kapható, feldolgozott gluténmentes élelmiszereket érdemes kerülni, mivel ezek nem alakbarát ételek. Helyette olyan teljes két héten belül lefogyni gabonaféléket ajánlatos fogyasztani, mint a quinoa, a hajdina, az amaránt, a barna és a vadrizs.

Ezek gluténmentes és komplex szénhidrátok, amelyek ásványi anyagban gazdagok, rostdúsak és stabilizálják a vércukorszintet is.

A gluténmentes diétát eredetileg lisztérzékenyek - más néven gluténérzékenyek - számára találták ki. A betegség lényege, hogy a glutén nevű fehérje egyes részei a bél nyálkahártyáján keresztül aktiválják az immunrendszert, kellemetlen tüneteket okozva ezzel. A gluténmentes diéta azonban nemcsak betegség esetén segíthet, akkor is érdemes kipróbálnod, ha szeretnél megszabadulni fölös kilóidtól. Így működik a gluténmentes diéta!

A zöldségek, a gyümölcsök és a sovány szárnyasok fogyasztása mindenkinek javasolt. A light termékekkel vigyázni kell, mert a diétás tejkészítmények joghurtok, túrókrémekfelvágottak, készételek, bár valóban kevés kalóriát tartalmaznak, glutén van bennük, így ezeket sem lehet fogyasztani.

Fotó: Profimedia — Red Dot.

A diéta legfontoasabb feladata, hogy a glutén kiiktatása úgy valósuljon meg, hogy más tápanyagokból ne szenvedjen hiányt a beteg. Ha helyesen van összeállítva az étrend, akkor ez megvalósítható. A lisztérzékenyek ételeinek elkészítési szabályai A lisztérzékenyek a számukra előállított, törzskönyvezett gluténmentes termékeket fogyaszthatják, melyekről listát ad ki az OÉTI. A legnagyobb gondot a búzaliszt, a tészták, a dara helyettesítése jelenti.